דיור מוגן בחדרה: המדריך המלא

פגשתי אנשים רבים מחדרה שאמרו לי את אותו הדבר: "לא ידעתי שאפשר להישאר בסביבה ושיש פתרונות פה קרוב."

הם חשבו שדיור מוגן = לעזוב את העיר.
לעבור לנתניה, לחיפה, לנשר. לעזוב את הרופא שמכיר אותם עשרים שנה.
את בית הכנסת שאבא רגיל למעוד אליו בשבת. את בית הקפה שהם הולכים אליו כל בוקר כבר 30 שנה.

אחד מהדיירים הוותיקים שלנו סיפר לי שהוא כמעט עבר לחיפה. "כבר שמרו לי מקום. ואז ביקר אותי חבר ואמר: יש דיור מוגן בחדרה…. לא ידעתי. הגעתי לסיור. ונשארתי."
חיים גר אצלנו כבר שמונה שנים. כל יום יוצא לאותו בית קפה לפגוש את הפרלמנט שלו – החברים הקבועים כבר 20 שנה.

חדרה היא עיר שתושביה אוהבים אותה.
עיר בגובה העיניים.
בית הנשיא נבנה ב-1996 וזו גם השנה שהגעתי לנהל את בית הנשיא, אנשי חדרה הוותיקים הגיעו לעיר כדי לחיות בה ובוחרים גם להזדקן בה, ואם אפשרי – הם רוצים להמשיך לעשות זאת – רק עם מעטפת הבטחון שדיור מוגן יודע לספק.

עובדה: בית הנשיא הוא הדיור המוגן היחיד לעצמאיים בחדרה. לפני שנפתחנו, אנשים מחדרה שרצו דיור מוגן עזבו את העיר.

המיקום: בלב העיר.
100 מטר ממתחם המיקס וה-Cinema City. מרכז מסחרי גדול ממש בחוץ. ו-100 מטר מקניון לב,
סביבינו תחבורה ציבורית במרחק הליכה. זה לא קרוב לעיר…. אנחנו בליבה של העיר.
כמעט כל מותגי הבנקים השונים – סביבנו במרחק הליכה, קופות החולים גם כן, מרכזי קניות ובתי קפה בכל פינה בעיר וסביבנו, 
"שמעון, אני יוצאת יותר עכשיו ממה שיצאתי כשגרתי לבד."
זה נכון, כי כשאין תחזוקה ביתית שמחכה לך, ויש עיר ועניין ממש בחוץ, וחברים לבלות איתם – יש חשק לצאת.

מה יש כאן: 57 דירות. קהילה קטנה ואינטימית. אחות 24/7. ממ"ק בכל קומה. גב של קופת חולים לאומית ועמותת מט"ב. חוגים, הרצאות, מופעים, ערבי חג. כלבים מורשים. חטיבה סיעודית בתוך הבניין.

מה צפוי בשנים הקרובות? התחדשות והתפתחות. מי שנכנס עכשיו נהנה מהקהילה שכבר כאן, ומהמחירים של היום.

והכי חשוב- מה המוטו שלנו: "צריך לראות כדי להרגיש."

שלח לנו הודעה

עוד סיפורים מהבית שלנו

לכל הפוסטים